Descripció
Una parella de romans es passegen pel segle XXI provocant diverses distorsions temporals. Aquesta activitat permetrà endinsar-nos a l’època romana a partir de qüestionar-nos certs paral·lelismes amb l’actualitat i prendre consciència de l’herència rebuda. Els alumnes hauran de fer hipòtesis i treure conclusions a partir de l’observació de les peces conservades al Museu que ens permetran conèixer certs aspectes de la vida social i de la ciutat de Tàrraco alhora que retornem els personatges a la seva època.
Per preparar la visita
- Podeu fer una primera sessió a l’aula, de treball autònom dels alumnes i acompanyada pel docent. En el moment de fer la reserva es facilitaran les instruccions per dur a terme aquesta sessió. També es pot preparar aquesta sessió a través d’una videoconferència amb els educadors del Museu.
- També podeu fer la visita gratuïta al Museu per conèixer l’exposició. Si la sol·liciteu en fer la reserva de l’activitat us atendrem de forma personalitzada.
- Envieu-nos un correu electrònic o truqueu-nos per explicar-nos com s’integra l’activitat en la programació de l’aula per tal que puguem orientar l’activitat als vostres interessos i necessitats.
- Inicieu una conversa amb l’alumnat sobre qui eren els romans i què en saben. Aprofiteu la conversa per preguntar-los com podia ser la Tàrraco romana i com hi vivien els seus habitants establint paral·lelismes amb l'actualitat. Recolliu les diferents opinions per contrastar-les després d’haver fet la visita al Museu i reforçar l’aprenentatge.
Per complementar l’activitat
- Us proposem que busqueu altres paral·lelismes, semblances o diferències entre l’actualitat i l’època romana. Us pot servir per reflexionar sobre continguts treballats i aproximar-se a la història i la contemporaneïtat amb una visió crítica. Des del MNAT us facilitarem algunes preguntes per reflexionar: Existeixen esclaus avui en dia?
Objectius
- Prendre consciència de l’herència rebuda de l’època romana.
- Descobrir la ciutat de Tàrraco i identificar els seus monuments a través de les restes materials conservades al Museu.
- Conèixer els principals trets que defineixen la societat romana.
- Utilitzar les peces arqueològiques per aproximar-nos al passat i aprendre a extreure’n informació.
- Aprendre a valorar el patrimoni.
Competències
- Competència comunicativa.
- Coneixement i interacció en el món físic.
- Competència social i ciutadana.