Description
Activitat per iniciar-se a la cultura romana a través del joc. La història de dos germans, en Quintus i la Sabina, ens servirà per endinsar-nos en l’època romana a partir dels jocs dels infants i dels espectacles que gaudien els adults en el seu temps lliure. La narració de la història es complementa amb la visita a algunes de les peces de l’exposició Tàrraco/MNAT i l’experimentació amb reproduccions de jocs d’època romana.
VÍDEO resum de l'activitat
Per preparar la visita
- Feu la visita gratuïta al Museu per conèixer l’exposició. Si la sol·liciteu en fer la reserva de l’activitat us atendrem de forma personalitzada.
- Envieu-nos un correu electrònic o truqueu-nos per explicar-nos com s’integra l’activitat en la programació de l’aula per tal que puguem orientar l’activitat als vostres interessos i necessitats.
- Inicieu una conversa amb l’alumnat sobre qui eren els romans i què en saben. Aprofiteu la conversa per preguntar-los quins són els seus jocs i joguines preferits i si pensen que els romans també hi jugaven. Recolliu les diferents opinions per contrastar-les després d’haver fet la visita al Museu i reforçar l’aprenentatge.
Per complementar la visita a l'aula
- Organitzeu una sessió de jocs romans a l’aula o al pati i convideu a les famílies o un altre curs a participar-hi. Des del MNAT us facilitarem propostes per a realitzar els vostres propis jocs.
- Aprofiteu l’activitat com a part d’un projecte més global que us porti a investigar com eren els jocs i les joguines en el passat. “Encara juguem a jocs semblants als de l’antiguitat?”
- Feu una visita al circ o a l’amfiteatre de Tàrraco. Contacteu amb nosaltres si necessiteu més informació.
Objectives
- Vincular-se amb el patrimoni i l’herència d’època romana a partir d’un element molt proper pels infants com son els jocs i joguines.
- Reconèixer alguns aspectes de la societat romana i identificar els principals monuments de la Tàrraco romana.
- Iniciar-se en la interpretació de les fonts per aproximar-nos al passat.
- Desenvolupar la comunicació a través del recurs narratiu i el diàleg.
- Valorar la diversitat cultural a partir d’una aproximació a la història des d’una visió complexa.
- Aprendre a valorar el patrimoni i a tenir interès per la història.
- Contribuir en la difusió de la cultura romana a partir de la participació en una sessió de jocs romans al centre educatiu.
Competències
- Competència comunicativa
- Coneixement i interacció en el món físic.
- Competència social i ciutadana