OBJECTIUS
DESTINATARIS: cicle superior de primària i ESO.
DESCRIPCIÓ DEL PROGRAMA
(1 visita i 1 sessió a l'aula)
La descoberta del teatre romà de Tàrraco.
1 visita dinamitzada al patrimoni conduïda pels educadors del MNAT.
La defensa del teatre: Recerca d'informació de la campanya ciutadana Salvem el teatre romà? a partir del material facilitat pel MNAT.
1 sessió a l'aula conduïda pels docents a partir del material facilitat pel MNAT.
(1 sessió)
Què és patrimoni? Quin patrimoni hem de conservar?
1 sessió a l'aula conduïda pels educadors del MNAT a partir de la dinàmica proposada pel Museu.
(el temps destinat dependrà de l'organització i interès de cada centre educatiu).
Des del MNAT us proposarem unes pautes i suggeriments per organitzar les sessions d'aquest últim bloc, tot i que serà un bloc obert per tal que ho pugueu adaptar amb la vostra programació d'aula.
Recerca sobre el patrimoni local oblidat.
Es tracta de fer una recerca amb l'alumnat d'aquell patrimoni local que no es prou conegut, no està conservat o que es troba en perill de desaparèixer.
Què defensem i posem en valor?
Cada centre educatiu haurà de triar un element cultural que es trobi oblidat o en greu estat de conservació i investigar-lo. Pot ser un element arquitectònic, una obra d'art, un espai natural, una festa, una cançó, una parla...
Defensem el nostre patrimoni.
Cada centre educatiu haurà de triar una acció creativa que reivindiqui la conservació de l'element que vulgui defensar. Aquesta acció pot anar des d'un videoclip, un TIK-TOK, unes samarretes o una jornada per a donar-ho a conèixer a la població.
PRIMERA TROBADA PER A LA DEFENSA DEL PATRIMONI (1 matí)
Trobada de tots els participants per exposar els projectes en l'espai fira.