Mínim 4 lletres

Notícia

Notícia

Prop de 200 alumnes de primària i secundària de Constantí participen a la cloenda del projecte Centcelles, el nostre objectiu

29 de maig de 2024

Prop de 200 alumnes de 5è de primària i 1r d’ESO dels centres educatius de Constantí han participat aquest dimecres en la Fira de Projectes, l’acte conjunt amb què es clou l’edició 2023/2024 del projecte educatiu i participatiu “Centcelles, el nostre objectiu”, que coordina el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT). Els estudiants han pogut presentar al Conjunt Monumental de Centcelles els projectes multidisciplinaris que han desenvolupat durant aquest curs, en què s’han endinsat en la història de Centcelles i el patrimoni de Tàrraco en general.
 
Aquesta nova edició de “Centcelles, el nostre objectiu” ha tingut com a tema central la gestió de l’aigua en època romana. D’aquesta forma, a banda d’apropar-se al Conjunt, l’alumnat ha pogut conèixer l’aqüeducte del Pont de les Caixes i realitzar una visita temàtica sobre l’aigua a Tàrraco a l’exposició TARRACO/MNAT del Tinglado 4 a Tarragona. Com a resultat, els centres educatius han desenvolupat diversos projectes participatius que han inclòs maquetes, l’edició de diaris o la realització d’investigació col·laborativa, entre altres propostes.
 
 
Aposta per la innovació i recerca didàctica
 
Com a novetat, aquest curs 2023/2024 ha inclòs, en col·laboració entre el MNAT i Constantí Ràdio, l’enregistrament i publicació d’un podcast radiofònic de cinc capítols amb el títol “Centcelles, objectiu aigua”. El podcast es va estrenar el passat 8 de maig i en cada capítol setmanal s’hi tracta la feina desenvolupada sobre Centcelles i l’aigua per cadascun dels centres educatius, narrada pels mateixos estudiants. El proper 6 de juny es publicarà el darrer capítol, que s’enregistrarà conjuntament amb alumnes de tots els centres participants.
 
El projecte “Centcelles, el nostre objectiu” s’organitza des del 2012 amb la coordinació del MNAT amb l’objectiu d’apropar el patrimoni a la ciutadania de Constantí a partir del treball amb els centres educatius. En el projecte hi prenen part tots els centres educatius de Constantí: les escoles Centcelles i Mossèn Ramon Bergadà, l’institut de Constantí, l’Institució Tarragona/Turó i l’Escola de Música Rafel Gibert Recasens.
 
La iniciativa parteix de la importància d’incloure la població en les polítiques de conservació i dinamització del patrimoni arqueològic per tal que se’l facin seu, i es desenvolupa amb una aposta per la innovació i la recerca didàctica. Cada curs, el projecte s’articula a partir d’un grup de treball i de dinàmica col·laborativa del qual formen part el MNAT, representants dels centres escolars de Constantí, l’Ajuntament de Constantí i el Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès. La iniciativa compta a més amb el patrocini de Repsol i en les darreres edicions forma part del projecte Apropa’t impulsat per la Xarxa de Museus de les comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre. 
 
 
   
Següent: Comencen els treballs arqueològics previs a la rehabilitació de la Necròpolis Paleocristiana de Tarragona
Anterior: Un nou podcast amb Constantí Ràdio difon els projectes de Centcelles, el nostre objectiu

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització.

Més informació Tancar