El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) estrena aquest dimarts 18 de juny nova imatge corporativa. Es tracta d’una marca dissenyada per l’estudi amb base a Tarragona format per Gerard Joan, Eider Corral i Laura Messeguer, i que es basa en un sistema modular inspirat en l’arquitectura urbana de Tàrraco.
Aquest canvi pretén copsar millor l’ànima de la institució i té l’objectiu d’acompanyar una nova etapa en la trajectòria del MNAT, amb dos grans projectes en marxa com són la rehabilitació del Museu Arqueològic i de la Necròpolis de Tàrraco, així com reforçar la vinculació entre els diferents espais que conformen el MNAT.
El quadrat, com a base i símbol
La nova imatge parteix del quadrat com a base modular i també com a símbol. Aquesta figura remet tant a les formes de l’arquitectura urbana de Tàrraco com al context d’una excavació arqueològica i a les tessel·les d’un mosaic. Amb aquesta triple referència, el disseny del logotip vol reforçar el paper de l’arqueologia com a eina per interpretar el passat però també per dissenyar el futur, uns valors defensats per la institució des de la seva creació a mitjan segle XIX.
Al mateix temps, el seu ús com a mòdul ha permès configurar una nova imatge clara i flexible, amb l’objectiu de comunicar de manera més efectiva el conjunt d’espais que formen el MNAT i la vinculació entre ells. En aquest sentit, amb el dissenyador Jordi Pinós s’ha desenvolupat un sistema d’aplicació d’identificadors que volen reforçar el paper de cadascun dels espais del MNAT per explicar la història de Tàrraco. Amb aquest mateix objectiu, s’ha simplificat la denominació dels diversos centres, monuments i jaciments que el conformen, adaptant-los també a les darreres investigacions realitzades.
Connectant la romanitat
Amb el lema “Connectant la romanitat”, el MNAT es reivindica com a marca paraigua que vincula set espais a la comarca del Tarragonès. El MNAT, amb gestió del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, aplega actualment: el Museu Arqueològic de Tàrraco (actualment en remodelació, a la plaça del Rei de Tarragona), la Necròpolis de Tàrraco, el Teatre de Tàrraco i la Torre dels Escipions a Tarragona; el Conjunt romà de Centcelles a Constantí, la Vil·la romana dels Munts a Altafulla, i l’Arc de Berà a Roda de Berà.
Junts, els diferents espais del MNAT constitueixen una via clau per explicar el passat i l’actualitat d’una comunitat tan àmplia com l’espai cultural de la Mediterrània. Una missió que el MNAT vol fer realitat a través de la integració de les persones i l’entorn en el coneixement de la romanitat, el treball en qüestions socialment vives, i la recerca de l’emoció per connectar el passat de la romanització amb la societat contemporània.
Descobreix el vídeo promocional de la nova imatge del MNAT.
Aquest canvi pretén copsar millor l’ànima de la institució i té l’objectiu d’acompanyar una nova etapa en la trajectòria del MNAT, amb dos grans projectes en marxa com són la rehabilitació del Museu Arqueològic i de la Necròpolis de Tàrraco, així com reforçar la vinculació entre els diferents espais que conformen el MNAT.
El quadrat, com a base i símbol
La nova imatge parteix del quadrat com a base modular i també com a símbol. Aquesta figura remet tant a les formes de l’arquitectura urbana de Tàrraco com al context d’una excavació arqueològica i a les tessel·les d’un mosaic. Amb aquesta triple referència, el disseny del logotip vol reforçar el paper de l’arqueologia com a eina per interpretar el passat però també per dissenyar el futur, uns valors defensats per la institució des de la seva creació a mitjan segle XIX.
Al mateix temps, el seu ús com a mòdul ha permès configurar una nova imatge clara i flexible, amb l’objectiu de comunicar de manera més efectiva el conjunt d’espais que formen el MNAT i la vinculació entre ells. En aquest sentit, amb el dissenyador Jordi Pinós s’ha desenvolupat un sistema d’aplicació d’identificadors que volen reforçar el paper de cadascun dels espais del MNAT per explicar la història de Tàrraco. Amb aquest mateix objectiu, s’ha simplificat la denominació dels diversos centres, monuments i jaciments que el conformen, adaptant-los també a les darreres investigacions realitzades.
Connectant la romanitat
Amb el lema “Connectant la romanitat”, el MNAT es reivindica com a marca paraigua que vincula set espais a la comarca del Tarragonès. El MNAT, amb gestió del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, aplega actualment: el Museu Arqueològic de Tàrraco (actualment en remodelació, a la plaça del Rei de Tarragona), la Necròpolis de Tàrraco, el Teatre de Tàrraco i la Torre dels Escipions a Tarragona; el Conjunt romà de Centcelles a Constantí, la Vil·la romana dels Munts a Altafulla, i l’Arc de Berà a Roda de Berà.
Junts, els diferents espais del MNAT constitueixen una via clau per explicar el passat i l’actualitat d’una comunitat tan àmplia com l’espai cultural de la Mediterrània. Una missió que el MNAT vol fer realitat a través de la integració de les persones i l’entorn en el coneixement de la romanitat, el treball en qüestions socialment vives, i la recerca de l’emoció per connectar el passat de la romanització amb la societat contemporània.
Descobreix el vídeo promocional de la nova imatge del MNAT.