Mínim 4 lletres

Notícia

Notícia

Prop d'un miler de visitants a les Jornades de Comiat de la Necròpolis de Tàrraco

24 de febrer de 2025

Prop d'un miler de persones van visitar el cap de setmana del 22 al 23 de febrer la Necròpolis de Tàrraco amb motiu de la celebració de les Jornades de Comiat. Les dues darreres jornades d'obertura de l'espai, que tanca temporalment per l'execució del projecte de rehabilitació integral, van registrar un total de 946 assistents, entre aquelles persones que van optar per fer la visita lliure i aquelles que van sumar-se a les diverses activitats programades. 

Durant els dos dies, el MNAT havia organitzat una jornada de portes obertes al jaciment per facilitar que els visitants puguessin aprofitar la darrera oportunitat de visitar la Necròpolis de Tàrraco abans de la transformació que suposarà la seva rehabilitació integral. Moltes persones van sumar-se a aquesta visita gratuïta per conèixer l'exposició "El món de la mort", així com el jaciment, alguns d'ells amb el suport de l'audioguia gratuïta disponible al programa Visitmuseum. 
Prop d'un miler de visitants a les Jornades de Comiat de la Necròpolis de Tàrraco
Visitants a l'exposició "El Món de la Mort"
Les diverses activitats programades durant el cap de setmana també es van tancar amb un èxit notable de públic. Aquelles activitats que requerien reserva prèvia (com les visites guiades amb l'Associació Cultural Sant Fructuós i el contacontes La Nena d'Ivori) ja havien exhaurit les places disponibles dies abans, però altres activitats amb accés lliure, com la lectura dramatitzada amb el col·lectiu TeclaSmit o l'activitat familiar amb el retallable de la Nina d'Ivori, van atreure moltes persones interessades.

La pluja va obligar també a traslladar a l'interior del centre d'interpretació la representació del monòleg TITVS MANILIVS de Thaleia, que va omplir la sala de públic per seguir la narració d'aquest personatge, molt vinculat amb el món de la mort a Tàrraco.
Prop d'un miler de visitants a les Jornades de Comiat de la Necròpolis de Tàrraco
Visita guiada amb l'Associació Cultural Sant Fructuós

Obres de rehabilitació integral

En les properes setmanes començaran les obres de la segona fase de la rehabilitació integral de la Necròpolis de Tàrraco, que afectaran accessos, jardins, edifici del museu, jaciment i mòdul de serveis. Paral·lelament, també s'executarà la tercera fase, que inclourà la reconstrucció de les cobertes del jaciment i la rehabilitació de la nau Motors al costat de l'edifici de l'antiga Fàbrica de Tabacs. 

L'objectiu principal del projecte de rehabilitació integral, dissenyat a partir de la direcció del MNAT per l'equip d'arquitectes de Tarragona URBANA STRATA, és reintroduir la Necròpolis a la trama urbana, així com oferir unes millors condicions per a la seva visita i reinterpretació, amb l'obertura dels jardins com a parc públic per la ciutat i la recuperació de l'edifici del museu, tancat des del 1992. 
Prop d'un miler de visitants a les Jornades de Comiat de la Necròpolis de Tàrraco
Activitat familiar amb la Nina d'Ivori
Anterior: La Necròpolis de Tàrraco tanca al públic per l’inici de les obres de rehabilitació integral de tot el recinte

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització.

Més informació Tancar