El passat dia 11 de desembre, sis equips d’estudiants de disseny de producte de l’Escola Elisava van presentar els projectes de disseny de dispositius de Realitat Virtual per al Teatre romà de Tarragona. El repte del projecte era dissenyar un visor de realitat virtual que s’incorporés a la visita pública al Teatre.
Durant el temps que ha durat el projecte (que s’ha perllongat durant 10 setmanes), els alumnes han hagut d’aprofundir, d’una banda, en el coneixement del monument i en la seva arquitectura.
De l’altra, en els requeriments tècnics de presentació del patrimoni per tal d’integrar els dispositius en un context patrimonial molt exigent, així com també han hagut d’endinsar-se en una de les tecnologies amb més potencial en el camp de la presentació i difusió del patrimoni, la Realitat Virtual.
El resultat d’aquest projecte de col·laboració entre l’ACdPC, el MNAT i l’Escola Elisava, s’ha materialitzat en el disseny de 6 dispositius, tots ells innovadors i capaços d’integrar-se a la intervenció del Teatre romà, que permeten conèixer i gaudir del monument des de diferents punts de vista.
Durant el temps que ha durat el projecte (que s’ha perllongat durant 10 setmanes), els alumnes han hagut d’aprofundir, d’una banda, en el coneixement del monument i en la seva arquitectura.
De l’altra, en els requeriments tècnics de presentació del patrimoni per tal d’integrar els dispositius en un context patrimonial molt exigent, així com també han hagut d’endinsar-se en una de les tecnologies amb més potencial en el camp de la presentació i difusió del patrimoni, la Realitat Virtual.
El resultat d’aquest projecte de col·laboració entre l’ACdPC, el MNAT i l’Escola Elisava, s’ha materialitzat en el disseny de 6 dispositius, tots ells innovadors i capaços d’integrar-se a la intervenció del Teatre romà, que permeten conèixer i gaudir del monument des de diferents punts de vista.